Wednesday, March 24, 2010

RESEPI KEBAB - VERSI YUKA-LUV

Teringat hari ni adalah hari Rabu. Ada pasar malam di Seksyen 24 tempat aku tinggal. Teringat juga pesanan anak-anak bila mak dia nak ke pasar malam mesti kirim beli kebab. Ada syarat tau...tak mau sayur..tak mau bawang..macam-macam lagilah. Diorang ingat mamat jual kebab tu nak layan sangat syarat-syarat tu...Teringat juga tentang resepi kebab yang aku baca kat blog Yuka...daripada aku beli kebab kat pasar malam baik aku cuba resepi kebab Yuka...

Resepi Kebab - Versi Yuka Luv.


Bahan2:

1. Roti pita
2. Daging burger
3. Cili sos
4. Tomato sos
5. Thousand island sos
6. Mayonis
7. Kobis

Cara-cara membuatnya:

Roti pita tu di potong kepada 2 bahagian dan dibakar seketika - pastu letak tepi

Daging burger digoreng sehingga masak kemudian dipotong kecil-kecil. Masukkan daging yang dipotong itu ke dalam mangkuk...

Tuangkan cili sos/tomato sos dan 1000 island sos kedalam mangkuk berisi daging tadi...gaulkan semua bahan2 tadi supaya sebati.....

Potong kubis nipis2 dan halus2 dan masukkan ke dalam mangkuk yang lain...(jangan campur dengan daging tadi) masukkan mayonis ke dalam bekas kobis dan kacau bagi sekata....

Ambik roti pita tadi...masukkan kobis sikit...kemudian masukkan daging...dan bahagian atas ditutup sedikit dengan kobis td...

Selesai......SELAMAT MENCUBA...Yuka...akak salin resepi ni ye..