Followers

Friday, May 7, 2010

SETIAP KATA-KATA ITU ADALAH DOA

Ada sesiapa yang ingin mencuba experimen ini? dipersilakan ye...

Kata-Kata Negatif dan Kata-Kata Positif
13 Jamadil Awal 1431H.
Email : aisyah juki

(Setiap kata-kata itu adalah DOA)

Sebaiknya kita semua mulai mengendalikan kata-kata yang keluar dari mulut kita dengan kata-kata yang Positif dan Baik.

Setelah mendengarkan info tentang pengaruh Kata-kata Negatif terhadap Air yang ditulis dalam buku "The Hidden Messages in Water" karya Mas aru Emoto dan pada halaman 31 buku tersebut disebutkan tentang banyaknya orang yang melakukan percubaan, saya pun tertarik untuk melakukannya sbb:

1. Tempatkan Nasi sisa yang sudah didiamkan semalaman kedalam 2 botol dengan jumlah yang sama, kemudian ditutup rapat.

2. Setiap botol di labelkan yang berisi kata-kata.

3. Botol A : "Kamu Pintar, Cerdas, Cantik, Baik, Rajin, Sabar, Aku Sayang Padamu, Aku Senang Sekali Melihatmu, Aku Ingin Selalu di dekatmu, I LOVE YOU, Terima Kasih.

4. Botol B : "Kamu Bodoh, Jelek, Jahat, Malas, Pemarah, Aku Benci Melihatmu, Aku gila tidak mau dekat dekat kamu"

5. 2 Botol ini saya letakkan terpisah dan pada tempat yang sering dilihat, saya pesan pada isteri, anak, dan pembantu untuk membaca label pada botol tersebut setiap kali melihat botol-botol tersebut.

6. Dan inilah yang terjadi pada nasi tersebut setelah 1 minggu kemudian :




Nasi dalam botol yang di bacakan kata-kata Negatif ternyata cepat sekali berubah menjadi busuk dan berwarna hitam dengan bau yang tidak sedap.

Sedangkan Nasi dalam botol yang di bacakan kata-kata Positif masih berwarna putih kekuningan dan baunya harum seperti ragi.

Nah Silahkan teman-teman mencubanya sendiri. Kalau di buku di katakan ada yang mencuba dengan tiga botol dimana botol ketiga tidak di beri label apa2 alias diabaikan / tidak diperdulikan, dan ternyat beras dalam botol yang diabaikan membusuk jauh lebih cepat dibandingkan botol yang dipapar kata " Kamu Bodoh".

Bayangkan apa yang akan terjadi dengan anak-anak kita, pasangan hidup kita, rakan-rakan kerja kita, dan orang-orang disekeliling kita, bahkan binatang dan tumbuhan disekeliling kita pun akan merasakan efek yang ditimbulkan dari getaran-getaran yang berasal dari pikiran, dan ucapan yang kita lontarkan setiap saat kepada mereka.

Maka sebaiknya selalulah sadar dan bijaksana dalam memillih kata-kata yang akan keluar dari mulut kita, demikian juga kendalikanlah pikiran-pikiran yang timbul dalam batin kita.

Semoga tulisan ini bermanfaat untuk kita semua

8 ulasan:

Zhoe Wynz said...

Sapa agaknya dah cuba yer? ehehe

zures said...

Hai zhoe wynz...tak nak cuba ke? Insyallah akak cuba bila ada kesempatan nanti.

Ikemal said...

wah. mcm best je. emm.. akak kalau nak sy buat header kasi la pic ke ape2 informasi kat 91bubblegum@gmail.com

nnt jgn lupa alert sya kat 0134075709

Ikemal said...

http://kidungjantung.blogspot.com/

saya dah buat.. akak try review

aNoZ said...

jzkk.. mmg bermanfaat pun. thnx utk sharing ni. =P

oakleyses said...

louis vuitton handbags, jordan shoes, burberry outlet, true religion jeans, true religion jeans, louboutin, michael kors outlet, oakley sunglasses cheap, burberry outlet, prada handbags, coach outlet, coach purses, coach outlet store online, gucci outlet, christian louboutin shoes, prada outlet, polo ralph lauren outlet, michael kors outlet, tiffany and co, air max, longchamp outlet, air max, longchamp handbags, ray ban sunglasses, polo ralph lauren outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, kate spade handbags, michael kors outlet, tiffany and co, louis vuitton outlet, michael kors outlet, tory burch outlet, nike free, louboutin outlet, michael kors outlet, louis vuitton outlet stores, louboutin shoes, oakley sunglasses, nike shoes, michael kors outlet, kate spade outlet, coach factory outlet, louis vuitton, longchamp handbags, chanel handbags

oakleyses said...

asics running shoes, jimmy choo outlet, canada goose, canada goose outlet, moncler outlet, mont blanc, marc jacobs, wedding dresses, lululemon outlet, new balance shoes, ghd, reebok outlet, canada goose, canada goose jackets, beats by dre, mcm handbags, ugg boots, baseball bats, birkin bag, canada goose uk, babyliss pro, giuseppe zanotti, valentino shoes, moncler, chi flat iron, abercrombie and fitch, herve leger, north face outlet, ugg, iphone 6 cases, air max, moncler, canada goose, ugg australia, insanity workout, instyler, moncler, p90x, bottega veneta, ugg pas cher, hollister clothing store, uggs outlet, ferragamo shoes, soccer jerseys, soccer shoes, north face jackets, rolex watches, celine handbags, nfl jerseys, ugg boots

oakleyses said...

ray ban sunglasses, north face, sac guess, michael kors, michael kors pas cher, nike free, sac louis vuitton, sac longchamp, nike huarache, louis vuitton, ralph lauren, timberland, sac burberry, longchamp, sac hermes, polo ralph lauren, nike roshe run, converse pas cher, nike free pas cher, hollister, nike blazer, hollister, vans shoes, ray ban pas cher, sac louis vuitton, louis vuitton uk, north face, nike roshe run, polo lacoste, air max, nike air max, barbour, mac cosmetics, lululemon, nike tn, louboutin, mulberry, oakley pas cher, nike roshe, longchamp, vanessa bruno, michael kors, air force, vans pas cher, new balance pas cher, nike trainers, hollister, hogan outlet, air jordan, abercrombie and fitch